سخت افزار کنسول های نسل هشتم

ps4

چرا کنسول های امروزی سخت افزاری مشابه کامپیوتر ها دارند؟

متن مقاله توسط AGCrown ، ترجمه توسط ابوالفضل خزائی، تاریخ انتشار ۶ ادریبهشت ۱۳۹۵

در این مقاله در مورد شباهت های کنسول های نسل هشتمی و کامپیوتر های x86 میپردازیم و اینکه چگونه این شباهت ها منجر به هک های پیشرفته و سطح بالایی نظیر BadIRET منجر شده است.

اگر بخواهیم از پایین ترین سطح ممکن شروع کنیم باید به معرفی x86 بپردازیم، x86 نوعی معماری سخت افزاری است که در اکثر کامپیوتر های معمولی حال حاظر از آن استفاده می شود که از نوع محتوا باز است و محتوا باز بودن به معنی این است که هرکس که بخواهد میتواند با کمی جست و جو زیر و بم آن را به راحتی بدست بیاورد. هر دو کنسول Xbox One و PS4 از معماری x86 استفاده میکنند  و تا کنون موفق شده اند تا یک ورژن لینوکس (FreeBSD) را روی آن اجرا کنند. با این وجود این سیستم عامل برای اجرا روی PS4 ویرایش زیادی شده است.

از دیدگاه سونی این که مردم میتوانند به راحتی در مورد معماری x86 اطلاعات کسب کنند، پذیرفتنی نیست و آن ها را مجبور به افزایش امنیت آن و ایجاد موانع امنیتی بسیار میکند و همین امر باعث میشود تا دستیابی به هک قابل استفاده (اجرای بازی بک آپ) بسیار سخت تر از کنسول قبلی آن یعنی PS3 شود.  کنسول PS3 از چیپ اختصاصی طراحی شده برای خودش استفاده میکرد در حالی که PS4 از معماری x86 و این به آن معناست که هکر ها میتوانند به راحتی برنامه هایی را که میخواهند برای این کنسول کدنویسی کنند و بازی سازان بدون این که زمان زیادی را صرف کنند بازی های خود را بسازند و از تمامی سخت افزار کنسول استفاده نمایند. همچنین با استفاده از این معماری، برای بازی های کنسول های نسل های قبل تر روزنه ی امیدی وجود دارد که بر روی این کنسول پورت شوند.(مانند GTA 4 یا Dying light )

و در اینجا به پایان معرفی مختصری در مورد معماری کنسول های نسل هشتم میرسیم، برای اطلاعات بیشتر به مقالات دیگر مراجعه نمایید.

برای عضویت در گروه تلگرام اینجا کلیک کنید.