سایت در حال بارگذاری است ...
info@aktronics.net هر روز 9 صبح الی 4 بعد از ظهر بجز پنجشنبه و جمعه ایران، تهران

پرسش و پاسخ در مورد کنسول PlayStation 4 + لیست کامل

PlayStation-4-1280x720

با سلام خدمت همه دوستان عزیز و گرامی

از اونجایی که بنده چندین سال در ضمینه گیمینگ فعالیت داشتم و مطالعات و تجربیات زیادی در این زمینه دارم و دوستان زیادی سوالاتی رو پیرامون این کنسول از مطرح میکنند، تصمیم گرفتم تا این پست رو ایجاد کنم و به سوالات دوستان در اینجا پاسخ بدم. سوالات خودتون رو به صورت نظر در ادامه مطلب مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن پاسخشون رو دریافت کنید. لازم به ذکر هست که اگر سوالاتتون شامل متن انگلیسی و یا تصویر هستند برای پاسخ دقیق تر، متن یا عکس مربوطه را در بخش نظرات درج کنید.

لیست سوالات مهم و پرتکرار اضافه شد.

اولین و مهم ترین سوال در مورد کپی خور بودن کنسول PS4

سوال : آیا کنسول PS4 کپی خور شده است؟

جواب : در حال حاظر کپی خور به معنای اجرای بازی های کپی خیر، اما کنسول هایی با ورژن ۱٫۷۶ توانایی اجرای لینوکس را دارند و هستند افرادی که با استفاده از روش هایی بازی های هکی(دزدی) و ظرفیتی(دزدی یا قانونی) را اجرا میکنند.

سوالات مربوط به رجیون دستگاه

سوال : آیا بین رجیون های مختلف، تفاوتی وجود دارید؟

جواب : خیر، در بین رجیون های مختلف تفاوتی وجود ندارند. تنها جای دکمه های X و O برعکس است که از طریق منوی تنظیمات قابل تغییر است. سایر موارد نقص و کاستی که به رجیون ۳ یا تعریفاتی که از رجیون های دیگر نظیر ۱ می شوند صحت ندارند و تفاوتی میان رجیون های مختلف بجز مورد گفته شده و ناحیه بندی آن ها نیست.

سوال : آیا PS4 رجیون لاک است یا میتواند بازی های کنسول های دیگر را اجرا کند؟

جواب : کنسول PS4 رجیون فری است و می تواند بازی هایی با رجیون های مختلف را اجرا کند.

سوال : آیا باید با توجه به رجیون دستگاه اکانت ساخت؟

جواب : رجیون دستگاه روی رجیون اکانت(کشور انتخابی در هنگام ثبت نام) و رجیون بازی ها تاثیر ندارد ولی در نظر داشته باشید که رجیون اکانت و بازی برای دانلود و اجرای DLC های دیجیتالی باید یکی باشد.

سوال : کدام کشور برای ثبت نام اکانت بهتر است؟

جواب : البته بجز تفاوت در زبان و واحد پول کشور های مختلف برروی شبکه PSN تفاوت دیگری نیست. البته بعضی بازی ها مختص یک ناحیه خاص هستند، مثلا نسخه ی اصلی (نه ریمیک و ری مستر) رزیدنت اویل ۱-۳ فقط برای کشور آمریکا در دسترس است. توصیه ی شخصی من این است که اگر بازی دیجیتالی استفاده میکنید از کشور آمریکا به دلیل ارزان تر بودن بازی های آن نسبت به کشور های دیگر و اگر از بازی های فیزیکی استفاده میکنید از کشور انگستان به دلیل بیشتر و ارزان تر بودن بازی های آن در داخل کشورمان و انگلیسی بودن زبان شبکه استفاده نمایید.

سوال : آیا سیو و دیتای دیجیتالی بازی های مختلف به یک دیگر میخورد؟

جواب : خیر، از آن جایی که آیدی بازی های رجیون مخلتف فرق دارند، سیو و دیتای دیجیتالی آن ها به یک دیگر نمیخورد.

سوال : آیا همه بازی های رجیون های مخلتف از زبان انگلیسی پشتیبانی می کنند؟

جواب : اکثر بازی ها دارای زبان انگلیسی هستند ولی در میان آن ها استثنائاتی نیز وجود دارد که زبان مختص ناحیه ی خود را دارند.

سوالات مربوط به مدل و هارد کنسول

سوال : آیا بین مدل های مختلف تفاوتی وجود دارد؟

جواب : مسلما بین مدل های مختلف تفاوت های ظاهری و حتی سخت افزاری وجود دارد، توصیه ی من برای خرید؛ آخرین مدل و از جای قابل اطمینان است.

سوال : آیا بین سال های ساخت مختلف تفاوتی وجود دارد؟

جواب : مسلما با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی سخت افزار ارائه شده نیز بهبود بخشیده شده است. توصیه ی من کنسول های سه ماه آخر ۲۰۱۵ به بعد است.

سوال : هارد ۵۰۰ گیگ برای من بهتر است یا ۱ ترابایت؟

جواب : اگر از بازی های دیجیتالی استفاده میکنید حتما کنسول ۱ ترابایت تهیه کنید در غیر این صورت ۵۰۰ گیگابایت بیشتر از چیزی است که به کارتان بیاید.

سوال : آیا خرید باندل بهتر است یا کنسول معمولی؟

جواب : باندل ها از کنسول های معمولی گران ترند و بعضا دارای رنگ یا ظاهر خاص همین امر آن ها را سلیقه ای می کند، بدون شک بعد از مدتی کوتاه یا طولانی دل شما را هم خواهند زد و فروش آنها نیز کمی دشوار تر است؛ پس توصیه ی من خرید کنسول معمولی است.

سوال : آیا دسته اضافه بدرد من میخورد یا نه؟

جواب : چنانچه بجز شما فردی علاقه مند به بازی در اطرافتان است و میتوانید از بازی های چند نفره روی یک کنسول نظیر فوتبال، ریمن و … استفاده نمایید. (توانایی خرید و علاقه مندی به آنها) دسته اضافه تهیه کنید، در غیر این صورت کاربرد چندانی نخواهد داشت.

سوال : صبر کنم مدل Neo بیاید یا از مدل های فعلی کنسول یکی را تهیه کنم؟

جواب : جواب دادن به این سوال به صبر شما و کنفرانس E3 امسال بستگی دارد.

سوالات مربوط به اکانت های هکی، ترکیبی و ظرفیت های اکانت ها

سوال : امکان شیرینگ چگونه مسیر می شود؟

جواب : کمپانی سونی در راستای مولتی یوزر کردن کنسول PS4 امکانی را تحت عنوان پرایمری فراهم کرده است که با استفاده از آن فرد اصلی استفاده کننده از کنسول به عنوان مثال پدر خانواده با خرید یک بار بازی ها بتواند آن بازی را بین اعضای خانواده خود شیر کند و سایر افراد خانواده روی اکانت خود از آن بازی بهره ببرند. در حالی که افراد از این ویژگی استفاده های دیگری نیز می کنند که یکی از آنها شیرینگ بازی روی دو یا سه کنسول است.

سوال : ظرفیت های مختلف یعنی چه و چگونه آنها را تشخیص دهیم؟

جواب : با استفاده از این روش میتوان یک اکانت حاوی یک یا چند بازی را روی سه دستگاه فعال سازی کرد، یکی از آنها باید همواره آفلاین باشد،یکی میتواند آنلاین یا آفلاین باشد و دیگری باید همراه آنلاین باشد تا بتوانند از بازی ها استفاده کنند.

سوال : روی این عمل چگونه است؟

جواب : من در اینجا قصد آموزش این بحث را ندارم و تنها در مورد وجود آن بحث خواهم کرد.

سوال : اکانت ترکیبی یا هکی چیست؟

جواب : اکانت ترکیبی یا هکی، مال دزدی است، در این روش با ترزیق داده لیستی از اکانت های شبکه PSN را به همراه رمز عبوری آنها بدست میاورند و سپس با گشتن داخل این اکانت ها و پیدا کردن موارد دارای بازی یا پلاس؛ اکانت فرد دیگری را که برای آن اکانت پول پرداخت کرده است را به فروش میگذارند. شما بعد از دی اکتیو اکانت طرف از روی سایت سونی و زدن آن روی کنسول خودتان شش ماه وقت دارید تا از آن بازی استفاده نمایید. در این میان فرد مورد نظر برای بازی باید حتما به اینترنت دسترسی داشته باشد و تنها به ظرفیت فقط آنلاین دسترسی خواهد داشت.

سوال : آیا استفاده از این اکانت ها قانونی است؟

جواب : این مورد بستگی به شما و وجدان شما دارد و من جوابگوی آن نخواهم بود.

سوال : شیرینگ قانونی چیست و از کجا آن را تشخیص دهیم؟

جواب : در شیرینگ قانونی دو یا سه نفر که هم دیگر را میشناسند با توافقی میان یکدیگر اقدام به خرید قانونی بازی یا پلاس می کنند و سپس آن را با هم شیر می کنند. این بازی تا زمانی که هر دو به توافقات یکدیگر پایبند اند برای هر دو قابل استفاده است و در آن پول یا مال کسی دزدیده نشده است. این روش بهتر از استفاده از اکانت ترکیبی است و کمی گران تر خواهد بود ولی مال حلال است. برای تشخصی این امر مورد تایید بودن فرد و قیمت آن میتواند ملاک خوبی باشد.

سوالات مربوط به شبکه PSN

سوال : آیا بین کشور های مختلف تفاوتی وجود دارد؟

جواب : در بالا به این سوال پاسخ داده شده است.

سوال : آیا بین بازی های دیجیتالی و فیزیکی تفاوتی است؟

جواب : حتما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. هر کدام ویژگی هایی دارند که دیگری ندارد. بازی های فیزیکی را میتوان به راحتی خرید و فروش نمود در حالی که بازیهای دیجیتالی را میتوان بین دو یا سه نفر همزمان شیر کرد ولی خرید و فروش آن راحت نیست. بازی های فیزیکی دارای دیتای خود بر روی دیسک هستند درحالی که دیتای بازی دیجتالی را باید دانلود کرد یا جداگانه خرید. بازی های فیزیکی رجیون مختلف را میتواند روی کنسول اجرا کرد در حالی که بازی های دییجتالی مربوط به رجیون اکانت هستند. بازی های فیزیکی فضای کمتری را روی هارد دستگاه اشغال می کنند در حالی که دیتای کامل بازی های فیزیکی بر روی هارد کنسول قرار خواهد گرفت. بازی های فیزیکی به خصوص کارکرده آنها از بازی دیجیتالی ارزان تر است. (با توجه به ارز و عمده خریدن آنها توسط واردکنندگان) و درنهایت بعضی بازی ها نسخه فیزیکی و بعضی بازی ها فقط نسخه دیجیتالی دارند.

سوال : آیا امکان هک شدن اکانت ما نیز وجود دارد؟

جواب : بله متاسفانه این مشکل میتواند برای شما نیز پیش بیاید، توصیه ی من استفاده از پسوردی قوی شامل حروف بزرگ و کوچک لاتین، اعداد و نشانه ها بجز “,” و استفاده از حداقل هشت کاراکتر است.

سوال : زبان اکانت من انگلیسی نیست آیا میتوان آن را تغییر داد؟

جواب : در برخی کشور ها بله و در برخی کشور ها خیر.

سوال : آیا امکان تاریخ تولد وجود دارد؟ موقع ثبت نام چه سنی را انتخاب کنیم؟

جواب : بعد از ثبت نام امکان تغییر تاریخ تولد وجود ندارد و برای این منظور باید با پشتبیانی سونی در تماس باشید. چنانچه سنی را کمتر از ۱۸ سال وارد کرده باشید با توجه به مقدار وارد شده، دسترسی شما به نسبت میزان سن شما به بازیهایی که برای سنین بالاتر است بسته می شود و به شما امکان اجرای این بازی ها را نخواهد داد. مثلا اگر ۱۴ وارد کرده باشید و بخواهید سری رزیدنت اویل را بازی کنید، بازی قبل خواهد شد و پیغامی مبنی بر کم بودن سن شما به نمایش داده خواهد شد.

سوال : موقع ثبت نام ایمیلم را اشتباه وارد کردم چه کنم؟ یا ایمیلم را فراموش کردم چه کنم؟

جواب : چنانچه با همان ایمیل اشتباه بتوانید وارد اکانت شوید میتوانید ایمیل خود را عوض کنید در غیر این صورت باید با پشتیبانی سونی در تماس باشید.

سوال : آیا امکان دریافت پلاس ۱۴ روزه ی دمو وجود دارد؟

جواب : فقط در صورتی که به کارت اعتباری غیر ایرانی دسترسی داشته باشید می توانید از این ویژگی استفاده نمایید. روش های دیگری نیز هستند که توصیه نمیشوند.

سوال : امکان دسترسی به شبکه PSN وجود ندارد یا کند است چه کنم؟

جواب : برای حل این مشکل ابتدا از سالم بودن ارتباط اینترنت خود اطمینان حاصل نمایید، سپس با ریبوت مودم و بعد از آن ست کردن DNS مطمئن نظیر گوگل یا LTC امام این مشکل را حل کنید.

DNS 1 : 8.8.8.8

DNS 2 : 8.8.4.4

Or

DNS 1 : 217.218.155.155

DNS 2 : 217.218.127.127

سوال : موقع ثبت نام برای امریکا یا کشور دیگه آدرس دقیق ندارم چیکار کنم؟

جواب : برای آمریکا از آدرس زیر استفاده نمایید و برای کشور ها دیگر کافیست از گوگل مپ استفاده کنید یا یک چیزی بنویسید. آدرس هتل ها شروع خوبی است.

Address : 9592, Harding Avenue, Surfside

City : Miami

State : FL

Zip Code : 33154

Phone : 305-8611077

سوال : تروفی ها روی اکانت هستند یا روی دستگاه؟ آیا با تغییر دستگاه تروفی های ما میپرند؟

جواب : تروفی ها روی اکانت هستند و با تغییر دستگاه باقی خواهند ماند اما سیو ها روی دستگاه ذخیره میشوند و با تغییر دستگاه به دستگاه جدید به صورت اتوماتیک منتقل نخواهند شد.

سوالات مربوط به مشکلات و خرابی های دستگاه

سوال : روش صحیح خاموش کردن کنسول چیست؟

جواب : برای خاموش کردن بدون مشکل دستگاه باید آن را از طریق منوی نرم افزاری خاموش و بعد از خاموش شدن چراغ دستگاه در صورت تمایل از برق بکشید، چنانچه دستگاه روشن را از برق بکشید به هارد دستگاه به مرور آسیب میزنید.

سوال : وسط کار برق رفت آیا دستگاه من مشکلی پیدا کرده است؟

جواب : بسته به نوسان وارد شده به هنگام قطع برق کنسول میزان آسیب وارد شده تایین میگردد در مواقع عادی هارد دچار فرگمنت شده و کنسول بعد از روشن شدن مجدد این مورد را بررسی و رفع میکند. ولی اگر آسیب جدی باشد هارد شما دچار بدسکتور خواهد شد.

سوال : روش جا به جایی صحیح کنسول چیست؟

جواب : ابتدا دیسک بازی را از داخل دستگاه خارج کنید، بعد از اطمینان از خالی بودن درایور دستگاه آن را از طریق منو خاموش کنید و اجازه دهید اگر گرم شده است سرد شود سپس کنسول را جا به جا کنید. رعایت نکردن هر یک از موارد بالا مشکلی مربوط به آن مورد را ایجاد خواهد کرد.

سوال : دستگاه دائما خاموش و روشن میشود چکار کنم؟

جواب : این مشکل به دلیل نوسانات برقی به وجود آمده است، کابل برق را از آن جدا کنید. نیم ساعت به آن استراحت بدید و سپس مجددا برق آن را وصل کنید.

سوال : دستگاه مدام دیسک را به بیرون میدهد.

جواب : این مشکل مربوط به دکمه ایجکت است، راهنمای کامل آن روی اینترنت وجود دارد.

سوال : آیا میتوان روی دستگاه برچسب زد؟

جواب : زدن برچسب به خودی خود مشکل ندارد، از تهویه ی هوای مناسب بعد از چسباندن برچسب اطمینان حاصل نمایید.

سوال : دستگاه روشن نمیشود چیکار کنم؟

جواب : در مرحله اول از سالم بودن و متصل بودن کابل برق به کنسول اطمینان حاصل نمایید، چنانچه مشکلی در این مورد نبود کنسول را به یک متخصص تعمیرات کنسول نشان دهید.

سوال : کنسول روشن است ولی تصویر ندارد چیکار کنم؟

جواب : برای رفع مشکل تصویر، اولین کار چک کردن اتصالات و کابل HDMI و تنظیمات مانیتور یا تلویزیون است، اگر بازهم مشکل داشتید راه حل ریست سخت افزاری کنسول است. برای این کار دست خود را روی دکمه ی پاور نگه دارید تا بوق دوم را بشنوید اگر بعد از چند دقیقه بازهم تصویر نداشتید به یک متخصص تعمیرات کنسول مراجعه نمایید.

سوال : صدای فن کنسول زیاد است چیکار کنم؟

جواب : اگر در فصل های گرم سال هستیم و کنسول شما در جایی است که میزان صدای محیط متوسط یا زیاد است مثل محیط کار یا خیابان و صدای فن کنسول شما را اذیت میکند، حتما دستگاه خود را به یک متخصص تعمیرات کنسول نشان دهید ولی چنانچه در جای خلوتی نظیر خانه ی شماست، این امر طبیعیست. البته در نظر داشته باشید که استفاده از هسته ی مربوط به XMB یا محیط نرم افزاری در وسط بازی (استفاده از دکمه PS و رفتن به منوی اصلی وسط بازی) صدای دور فن کنسول را به شدت افزایش میدهد و این امر طبیعیست.

سوال : آیا استفاده از استند را توصیه میکنید؟

جواب : استفاده از استند تنها برای بازی های دیجتالی است و زمانی که کنسول را در حالت عمودی قرار میدهید به درایو بلوری آن فشار خواهد آمد. چنانچه میخواهید از بازی فیزیکی انجام دهید و نگران وضعیت تهویه هوای آن هستید از فن های زیر لپتاپی برای کنسول خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که فن خریداری شده مسطح و تخت باشد و در عین به کنسول زاویه ندهد.

سوالات متفرقه

سوال : چجوری اسپیکر یا هدفون/هدست دالبی ۵٫۱ یا ۷٫۱ را به کنسول وصل کنیم؟

جواب : بیشتر هدفون/هدست های ۵٫۱ یا ۷٫۱ به صورت مجازی هستند و با استفاده از رابط صدای آنها میتوانید آن ها را به کنسول وصل کنید. برخی از آن ها روی خود کارت صدای USB دارند و از طریق این پورت به کنسول یا کامپیوتر وصل میشوند، برای این مورد حتما دفترچه راهنمای آن را برای Compatible بودن با کنسولتان چک کنید و برای اسپیکر های دیجتال از پورت S/PDIF و برای اسپیکر های آنالوگ سه فیش از تبدیل S/DIF به آنالوگ استفاده نمایید. بعد از اتصال از داخل منوی تنظیمات هدفون، هدست یا اسپیکر خود را تنظیم نمایید.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای همه ی عزیزان

ابوالفضل خزائی

145 مطلب منتشر شده

سلام من ابوالفضل خزائی میزبان شما در این سایت هستم، یک مهندس و مدرس الکترونیک با دو دهه تجربه در زمینه ی مهندسی الکترونیک، مکانیک و مکاترونیک. در این سایت سعی کردیم با آموزش های رایگان راهنمای شما باشیم و با دوره های تخصصی مختلف آموزگار شما باشیم تا شما را با کمترین مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن وارد بازار کار کنیم و به نتیجه مطلوب برسانیم. امیدواریم از مطالب ما نهایت لذت و استفاده را ببرید.

درباره این مطلب نظر دهید !