به تارنمای مجموعه ی AKTonics خوش آمدید

لطفا در نظر داشته باشید با توجه به مشغله ی کاری زیاد بروزرسانی سایت و اضافه کردن محتوی جدید به کندی پیش خواهد رفت. همچنین در با توجه به کمبود وقت کافی برای مواردی که در جای درست ثبت نشده اند، هرگونه نظر یا پیغامی که در جای مناسب ثبت نشده باشد بدون اطلاع قبلی حذف خواهد شد. لطفا برای راهنمایی در مورد یک مطلب خاص در بخش انتهایی همان صفحه سوال خود را ثبت کنید و برای خرید از سایت، سفارش پروژه یا پشتیبانی موارد خریداری شده از طریق صفحه ی تماس با ما روی پیام رسان واتزاپ یا تلگرام پیغام ثبت کنید. خواهشمندیم از موارد بیهوده بپرهیزید. از همراهی و شکیبایی شما متشکریم...

سخت افزار کنسول های نسل هشتم

style

ps4

چرا کنسول های امروزی سخت افزاری مشابه کامپیوتر ها دارند؟

متن مقاله توسط AGCrown ، ترجمه توسط ابوالفضل خزائی، تاریخ انتشار ۶ ادریبهشت ۱۳۹۵

در این مقاله در مورد شباهت های کنسول های نسل هشتمی و کامپیوتر های x86 میپردازیم و اینکه چگونه این شباهت ها منجر به هک های پیشرفته و سطح بالایی نظیر BadIRET منجر شده است.

اگر بخواهیم از پایین ترین سطح ممکن شروع کنیم باید به معرفی x86 بپردازیم، x86 نوعی معماری سخت افزاری است که در اکثر کامپیوتر های معمولی حال حاظر از آن استفاده می شود که از نوع محتوا باز است و محتوا باز بودن به معنی این است که هرکس که بخواهد میتواند با کمی جست و جو زیر و بم آن را به راحتی بدست بیاورد. هر دو کنسول Xbox One و PS4 از معماری x86 استفاده میکنند  و تا کنون موفق شده اند تا یک ورژن لینوکس (FreeBSD) را روی آن اجرا کنند. با این وجود این سیستم عامل برای اجرا روی PS4 ویرایش زیادی شده است.

از دیدگاه سونی این که مردم میتوانند به راحتی در مورد معماری x86 اطلاعات کسب کنند، پذیرفتنی نیست و آن ها را مجبور به افزایش امنیت آن و ایجاد موانع امنیتی بسیار میکند و همین امر باعث میشود تا دستیابی به هک قابل استفاده (اجرای بازی بک آپ) بسیار سخت تر از کنسول قبلی آن یعنی PS3 شود.  کنسول PS3 از چیپ اختصاصی طراحی شده برای خودش استفاده میکرد در حالی که PS4 از معماری x86 و این به آن معناست که هکر ها میتوانند به راحتی برنامه هایی را که میخواهند برای این کنسول کدنویسی کنند و بازی سازان بدون این که زمان زیادی را صرف کنند بازی های خود را بسازند و از تمامی سخت افزار کنسول استفاده نمایند. همچنین با استفاده از این معماری، برای بازی های کنسول های نسل های قبل تر روزنه ی امیدی وجود دارد که بر روی این کنسول پورت شوند.(مانند GTA 4 یا Dying light )

و در اینجا به پایان معرفی مختصری در مورد معماری کنسول های نسل هشتم میرسیم، برای اطلاعات بیشتر به مقالات دیگر مراجعه نمایید.

برای عضویت در گروه تلگرام اینجا کلیک کنید.

سفارش پروژه و خرید موارد موجود در سایت

در صورتی که تمایل به انجام پروژه و یا قصد خرید موارد موجود در سایت را دارید، با استفاده از اطلاعات ذکر شده در این صفحه با ما در ارتباط باشید. توجه داشته باشید رعایت قوانین و احترام گذاشتن به شیوه ی کاری مجموعه الزامی است. چنانچه امکان انجام پروژه ی شما وجود داشته باشد بعد از ارزش یابی پروژه ی شما قیمت حدودی آن خدمت شما اعلام خواهد شد و در صورت تمایل پروژه ی شما تکمیل خواهد شد.

درمورد مدیریت مجموعه

ابوالفضل خزائی

با سلام و تشکر از بازدید شما؛ این وب سایت با هدف انتشار مطالب، دانش و تجربه ی من در زمینه های الکترونیک، کامپیوتر، مدیریت سرور، مکانیک و ماشین آلات صنعتی، کنسول های بازی و ... راه اندازی شده است. امیدوارم از مطالب آن استفاده کنید، لذت ببرید و با نظرات، انتقادات و پیشنهادات خودتان به پیشرفت آن کمک کنید. ابوالفضل خزائی

برای این مطلب نظری ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که نظرتان را در رابطه با این موضوع اعلام می کنید.



تذکر مهم : نام و نام خانوادگی صحیح و کامل خود را به فارسی تایپ کنید.
تذکر مهم : به پیغام هایی که در نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و آیدی تلگرام یا شماره واتزاپ آن ها مغایرت وجود داشته باشد پاسخ داده نخواهد شد.
تذکر مهم : پر کردن تمامی فیلد ها با اطلاعات صحیح و معتبر برای ارسال نظر/سوال اجباری است. به نظرات و سوالاتی که اطلاعات آن ها صحیح نیست پاسخ داده نخواهد شد.
تذکر مهم : در صورتی که در ثبت اولین پیغام خود قوانین سایت را رعایت نکنید، سیستم به صورت اتوماتیک پیغام های بعدی شما را حتی در صورت اصلاح اطلاعات حذف خواهد کرد.

جدیدترین نوشته های تارنما